sâmbătă, 17 martie 2018

Tabel cu responsabilitățile zilnice ale copiilor

Copiii mei au acum 6, 4, respectiv 1 an. Fetele mai mari au primit cea mai mare camera disponibilă din apartamentul nostru și au la diapozitie un spațiu de 26m² in care se pot juca. Drept urmare, una dintre regulile cele mai importante la noi acasă este ca toate lucrurile lor rămân la ele în cameră. Nu in sufragerie, nu la bucătărie. Evident, Matei își târâie lucrurile după el peste tot, dar la vârsta lui este normal și, pentru el, eu îmi asum responsabilitatea de a strânge orice de oriunde. 

Cu fetele însă este alta poveste, una nu tocmai de basm. În ultima vreme, îi spun uneia sa facă ceva și în loc sa facă ceea ce cer, merge la sora ei să îi ceară să facă în locul ei. Sau se scuză că dezordinea nu e făcută de una, ci de cealaltă.

Cert e că iarna a fost luuuunga și mi-a cam ajuns! Am decis așadar să fac ceva care să le motiveze și să le organizeze puțin.

Am găsit pe Pinterest un tabel din care am decupat acele imagini care se potriveau cu ceea ce aș vreau eu sa facă ele în cameră lor. Am laminat fiecare pătrățel și tabelul în sine, tabel pe care am încercat sa îl fac cât mai atrăgător, așa că am lăsat-o pe Elisa să aleagă modelul dintr-un set de hârtie pentru colaje.

Plănuiesc să extragem împreună câteva sarcini și sa le îndeplinim înainte de momente cheie ale zilei: plecatul la grădiniță, prânzul sau plecatul în parcy(dacă sunt acasă de dimineață) și cina sau dormitul.

Am avut grijă să le învăț de-a lungul timpului cum sa facă fiecare din aceste sarcini și, dacă încă mai e ceva greu de făcut, ajut cu bucurie oridecâte ori observ  BUNĂVOINȚĂ și sunt rugată frumos și adecvat.
Voi ce anume le cereți copiilor să facă în casă la vârsta aceasta? 

4 comentarii:

  1. Eu incerc sa o implic in orice activitate (care nu e periculoasa). Aranjam impreuna jucariile in sertare, eu ii impachetez hainutele, ea le duce pe raftul ei (le rearanjez eu ulterior), atunci cand gatesc ii cer legumele din raft si ea mi le da (stie deja ce contine o ciorba), bagam hainutele la spalat impreuna, mi le da la mana pentru a le intinde pe sarma etc. I-am explicat de ce trebuie sa se fereasca,sper sa si inteleaga fara sa experimenteze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Activitatile senzoriale cu apa calda, rece, usor fierbinte au fost foarte utile. Daca vede abur sau daca i se spune Frige!...nu pune mana! Sper sa nu se raneasca.

      Ștergere
    2. Asta e o idee tare bună o folosesc și eu la bebelușul meu. Doar ca am învățat sa spun "frige" in loc de "arș" penteu ca in germană nu e un cuvânt tocmai frumos și tare greu mi-a fost sa le dezvăț pe fete sa nu îl mai folosească spontan ! Imaginează - ți ca am avut musafiri germani care m-au auzit zicând copiilor "ars-ars! :) )

      Ștergere
  2. Eu sunt pro...dezvoltare autonomie personala. Poti creea (in orice moment) activitati de invatare cu ce ai la indemana.

    RăspundețiȘtergere