joi, 26 aprilie 2018

5 joculețe de numărat

A venit in sfârșit momentul în care Ema (4ani) pare interesată să învețe ceva într-o manieră formală! Bănuiesc că, de când a început Elisa sa citească, si-a dat seama ca mama chiar poate sa o învețe câte ceva. Așa că, zilele astea scrie litere si numără continuu, apoi vine și ne arată, ne pune să citim ce scrie și să numărăm ce desenează.

Aș vrea să îi fac azi o surpriză, așa că i-am pregătit o selecție de 5 activități care o invită să numere.

In primul rând, am pregătit o tăviță compartimentată cu plastilina de casă, forme pentru brioșe si mărgeluțe pentru a face tortulețe pentru colegi imaginari. Vom așeza atâtea mărgeluțe pe fiecare cupcake, câți ani împlinește copilașul. Simplu, nu? E chiar o joacă de copii! 


Dacă urmăriți blogul de ceva vreme,  știți ca acest gen de joculeț este un clasic pentru noi.  "Hrănește ariciul" presupune să dăm cu zarul si apoi să îl hrănim pe arici cu atâția păianjeni câți ne indică acesta. 

Azi am găsit pe Pinterest această idee si, pentru ca aveam un tub de carton de pe la bucătărie, am lipit repede bandă izolantă colorată si am tăiat rondele cu ajutorul unui cutter pe care le-am fixat cu pistolul de lipit pe un carton. Am legat doi nasturi colorați la capetele unei panglici si am lipit numerele pe traseu. Scopul acestui joculeț este să învețe sa recunoască cifrele și să respecte crescător ordinea acestora. Cred ca aș putea să o învăț și pe Elisa sa numere descrescător, cu această ocazie! 

"Căsuța numerelor" este genul de activitate în care folosesc material mărunt tematic (material de primăvară, aș zice eu), cât mai atractiv, colorat prin aspect si formă. Căsuța are "camere" cu separatoare din plastic si pe fundal o oglindă, care e de mare efect! 
Mai jos e tot o idee clasică, dar zic eu, reușită ca aspect. Am încercat sa ofer o prezentare unitară, căutând să nu combin prea multe texturi și culori. Am ales auriul si nuanțe naturale de lemn de aceea, deși inițial ma gândisem la mărgeluțe, până la urmă am optat pentru sâmburi de cireșe. 
Practic, Ema va așeza în fiecare sticluță atâția sâmburi câți îi indică cifra. Nu am pus la dispoziție nicio penseta pentru că aș vrea să simtă textura sâmburilor. În plus, scopul principal este să se concentreze la numărat nu la cum îi aluneca sâmburii din penseta. 

Sper că v-au  plăcut ideile noastre!
Revenim cât de curând cu alte activități, pe măsură ce interesul Emei va crește...sau nu! Cu ea, nu se știe niciodată!
Pe curând! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu